Kelionė į rudeniškai šiltą Kroatiją

Rudens atostogų metu grupė gimnazistų kartu su mokytojomis Vaida Bonkevičiene ir Rasa Laukaitiene išvyko į pažintinę kelionę. Tikslas buvo aiškus – susipažinti su Kroatijos istorija, kultūra, pasigrožėti nuostabia Balkanų gamta. Ankstyvą šeštadienio rytą išvykome iš Lietuvos. Kelionė per Lenkiją buvo ilga, tačiau įdomūs gidės pasakojimai, gražūs rudeniški vaizdai pro autobuso langą šiek tiek ją paįvairino. Vėlai vakare atvykome į nakvynės vietą Ostravoje. Kitos dienos rytą išvykome Kroatijos link. Ši kelionės dalis buvo dar įdomesnė – keliavome per Slovėniją, Austriją. Atvykę vakare į Trogiroriverą buvome apstulbinti nuostabaus naktinio miesto vaizdo. Albanijos jūros bangos, švelnus vėjelis mums žadėjo ypatingas atostogas! Pažintis su Kroatija prasidėjo nuo Trogiro – viduramžių laikus menančio miesto-muziejaus, vadinamo „Venecijos miniatiūra“. Trogiras įsikūręs salelėje, kuri su sausuma sujungta tiltu. Į UNESCO įtrauktas miestas turtingas savo istorinių bei kultūrinių paminklų. Toliau lankėmės Splite – mieste, kuris yra centrinėje Kroatijos pakrantės dalyje, tarp Zadaro ir Dubrovniko. Jis yra antras pagal dydį istorinis centras, įtrauktas į UNESCO pasaulio kultūros paminklų paveldo sąrašą. Splitas yra unikalus miestas, kuriame rado prieglobstį visi įmanomi architektūros stiliai.

Trečioji diena buvo skirta aplankyti Dubrovniką. Įdomu tai, kad nuvyktume į šį miestą turėjome kirsti dar vienos valstybės – Bosnijos ir Hercegovinos – sieną. Šiame mieste mus pasitiko gidė Ala, kuri mums pasakojo apie miesto architektūrinius paminklus, apžiūrėjome XV a. rotušės pastatą, Dievo Motinos ir Šv. Pranciškaus bažnyčias, viduramžių laikų aikštes, pasivaikščiojome pagrindine miesto krantine Riva bei žaviomis senosios miesto dalies – Varošo – gatvelėmis. Dubrovniko miesto-tvirtovės senamiestis apjuostas įspūdinga gynybine siena, nuo kurios atsivėrė nepakartojama miesto panorama. Nepaprastai šiltas oras mus sugrąžino į vasarą – smaragdinės spalvos Adrijos jūra suteikė nepakartojimų įspūdžių.

Paskutinė diena Kroatijoje buvo taip pat buvo puiki. Vykome į Plitvicos ežerų nacionalinį parką, kuris yra UNESCO saugomų gamtos objektų sąraše. Tai vienas įstabiausių gamtos reiškinių. Vaikščiodami pažintiniais takais, grožėjomės 16 reto skaidrumo ežerais, kurie tarpusavyje sujungti 92 kriokliais. Neišdildomą įspūdį mums visiems paliko požeminės ertmės, Dinarų kalnų džiunglės. Čia mūsų grupės pažintis su Kroatija ir baigėsi. Kupini įspūdžių, nepakartojamų vaizdų keliavome namų link.

Ši kelionė suteikė daug įdomios, naudingos informacijos, pagilinome turimas žinias apie Europą bei buvo nuostabus įvykis rudens atostogų metu.

Milda Štaraitytė, IVA kl.